Příběh fotografie č. 19

Nedělní srpnové odpoledne, v noci průtrž mračen, závodní trať rozmočená, hlavní závod, napětí před startem, tůrování motorů, všude bláto, napětí vrcholí, ryčná hudba, odpočítávání startu, mávnutí startovního praporku, řev motorů, pach benzínu a oleje, jezdci vyrážejí a již jsou v první zatáčce, kde se rozhoduje o pořadí do další části závodu. Nepřehledná vřava, chumel jezdců, bláto lítá, první pády a ztracené naděje a zároveň zbytek jezdců se kolem mihne vstříc touze po vítězství.

Snímek vznikl na Mezinárodním mistrovství ČR 2022 v motokrosu v Pacově. Zaslal jsem jej do soutěže Canon Redline challenge 22 s tématem “ Příběh ve zlomku vteřiny “ který v této mezinárodní soutěži zvítězil.

Snímek a text Jiří Durdík Číst dále >

Příběh fotografie č. 18

Psal se rok 1969. Bylo krátce po skončení „Pražského jara“. Někteří umělci ještě stihli prezentovat svou tvorbu. Tak to bylo i se sochaři, kterých díla se stačila ještě instalovat.

V té době jsem pracoval na cyklu „Plastiky Trenčína“, který byl pak vystaven na výstavě „Cykly a seriály“ Košice. Cyklus tvořily tři fotografie. „Madona“, „Mateřství“ a „Dulcinea“. První dvě byly plastiky z kamene a ta třetí bylo dílo vytvořené svařovací technikou. Číst dále >

Příběh fotografie č. 17

Zamyšlení z Paříže

Začátkem prosince 2019 jsem odjela do Českého centra v Paříži, které se nachází v 18 rue Bonaparte nedaleko Louvre. Měla jsem v úmyslu fotografovat vánoční atmosféru tohoto živého města.

Duha nad Louvrem mne přivedla na myšlenku, že jde o dobré znamení našeho fotografického snažení. Při procházkách městem mne zaujaly další situace, ze kterých se vyklubala právě soutěž o Mistra svazu a její budoucnost.  Ze 7 fotografií lze vyčíst, že přece jen má tato soutěž budoucnost, neboť fotografická tvorba má sílu i když býváme i unaveni.   Číst dále >

Příběh fotografie č. 16

„Ačkoliv se to na první pohled nezdá, fotili (měkké „i“ je správně, poslední roky fotíme holky hlavně ve dvojici) jsme jen pár metrů od průmyslového areálu na okraji Prahy.
Stačí prolézt křovím a jste v jiném světě.
Už nejspíš nezjistíme, jak starý je vor, na kterém se projela Magdaléna, a kdo ho vyrobil.
Přesně za tahle místa jsem vděčná mé drahé půlce, bez něj by byla spousta fotek o dost chudší.“ Číst dále >

Příběh fotografie č. 15

Všude omílaný koronavirus způsobil, že hradní stráž opustila své obvyklé stanoviště a strážní budky na Pražském hradě zůstaly zcela opuštěné.
Chybějící turisté navíc umožnili klidné focení, které jsme si užili.
Že nás budou restauratéři na ulici lákat na svoje prázdné zahrádky, to jsem zažil naposled v Itálii a nikdy by mě nenapadlo, že to zažiju i v Praze. Číst dále >